Stort vægttab

Superfrugter!

img_1049


Den vestlige del, er den del af verden som lider mest af livsstilssygdomme. Derfor synes jeg det er væsentligt, at vi skal til at være mere bevidste om vores kost – noget som jeg tror kan hjælpe til dette, er en viden om hvor fantastiske nogle råvarer faktisk er, hvad de indeholder, samt hvordan de gavner os. Jeg er slet ikke en af dem er som hundrede procent bevidst om hvad jeg spiser, men så snart jeg får en ny viden om hvor gavnligt for eksempel peberfrugt er for os, så får jeg da meget mere lyst til at inddrage det i mit daglige kostindtag. Jeg har lavet en lille bitte liste på 3 råvarer som jeg synes I skal vide lidt mere om!

Rød peberfrugt:
Det kan være, at dette kommer som en overraskelse for mange, men rød peberfrugt overgår både appelsiner, citroner og jordbær og meget mere, i forhold til C-vitaminindholdet. Den er den rene anti-forkølelseskur! Derudover går indholdet af c-vitamin går nemlig ind og fremmer jernoptagelsen, og den er vandopløseligt, så man kan bare spise den så meget som man vil, også som ren snack – alle vitaminerne vil stadig blive optaget. Det anbefales, at man får 60 miligram c-vitamin dagligt, men når du spiser 100g rød peberfrugt, så får du faktisk hele 199 miligram c-vitamin, det er over 3 gange så meget!

Grønne bønner:
Jeg elsker bønner, bøde grønne, røde, friske, tørrede, u name it! Det er især godt når man ikke spiser så meget kød (som mig). Alle slags bønner er vejen til b-vitaminer, og ikke alene det. De indeholder også E-vitamin, jern, selen, C-vitamin, kalium, antioxidanter og folat (folat er især godt for gravide, og for forebyggelse af diverse hjerte-kar-sygdomme). Bønner er en super råvare, og jeg synes at alle burde inddrage det i deres kost en enkelt, hvis ikke flere gange ugentligt.

Gulderødder:
Gulerødder kan man altid spise, både i salater, aftensmad og også bare som snack. Den indeholder de langsomt optagelige kulhydrater, de er fiberrige, og så indeholder de meget lidt kalorier. De holder maven i orden. OG OG OG, så ved vi jo alle, at gulerødder har et højt indhold af betakaroten, og det omdannes til A-vitamin i kroppen, plus – det hjælper på en lækker glød i huden!

Dette er bare tre ud af hundredevis af fantastiske frugter/grøntsager der er derude. Jeg vil helt klart til at udforske mere i planteverdenen, og begynde på at prøve flere nye ting, der er jo ikke grænser for hvad man kan lave af lækker mad med alle de lækre grøntsager vi har til rådighed, og så er de fleste af dem jo de rene vitaminbomber!

Eat more green!

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Stort vægttab