Crewneck sweaters til under 90,-

Palæstina dagbog: Ramallah

Vi er ankommet til Ramallah på vestbredden. Vi kom torsdag, efter meget lang ventetid i lufthavnen, så vi var godt trætte! Heldigvis fik vi sovet godt ud, og var friske på at se lidt af byen om fredagen. Vi bor på et rigtig hyggeligt hostel som hedder Habibi Hostel, og det var Line min veninde som lige har været her i to måneder, der anbefalede os det.

RamallahRamallah

I forgårs gik vi ind til det lokale marked og kiggede lidt rundt. Jeg fik købt en kæmpe t-shirt at sove i, den kostede kun 4 kroner! Vi gik rundt og købte lidt frugt og noget brød, og jeg fik lov til at tage lidt billeder af de lokale. Vi stoppede selvfølgelig ved en falaffelbutik, og fik vores hidtil aller bedste falafeloplevelse nogensinde… Og jeg troede at falafel house i Aalborg havde de suverænt bedste, men jeg tog godt og grundigt fejl. Øv, nu kan jeg aldrig spise falaflerne derhjemme mere, uden at synes de smager tarveligt.

Ramallah Ramallah

Vi var de eneste turister på hele markedet. Senere på dagen tog vi på Yasser Arafat Museet, hvilket også var en oplevelse. Derefter drak vi en kop arabisk kaffe, og tog hjem igen. Senere på aftenen tog vi ind og så en palæstinensisk film i biografen (med engelske undertekster), og det var helt vildt hyggeligt!

I går var vi på inde og besøge Al Amari refugee camp. Det var en helt fantastisk oplevelse som fortjener sit eget blogindlæg, så det bliver det næste I kommer til at læse om.

Videre til Jerusalem

Nu har vi været tre dage i Ramallah, og turen går om et par timer videre til Jerusalem, som vi også har glædet os helt vildt til. Jerusalem skulle været noget dyrere end Ramallah, men Ramallah er til gengæld også ret billigt. Vi giver cirka 6 kroner for en kop kaffe, og vi gav 9 kroner hver for at komme på museum.

Vi har egentligt ikke brugt særlig mange penge indtil videre. Eller, jeg fik faktisk brugt 400,- på at slå mit internet til i 5 minutter, fordi vi ikke kunne finde en pige vi skulle mødes med. Det gjorde av. Men sådan er det, nu skal der pakkes og drikkes arabisk kaffe inden turen går videre.